Handleiding dKVb werkwijze
a
Inhoudsopgave:
Contactgegevens De Kabath vastgoedbeheer bv
Tijdelijke gebruikers toevoegen
Contactpersoon niet meer in dienst van organisatie
Pand omzetten naar andere beheervorm
Opdrachtgever koppelen aan Pand
Meters nutsvoorzieningen invoeren
Meter is verwijderd uit object
Meters terugvinden op basis van meternummer
Cilinders invoeren bij een pand
Tijdelijke gebruikers koppelen aan pand
Sleutels koppelen aan tijdelijke gebruiker / relatie
Sleutels afmelden die retour komen
Cilinders / Sleutels soorten en maten dKVb
Procedure foto’s bij intake (woning / appartement)
Procedure foto’s bij intake (bedrijfspand / kantoorpand
De beste plek voor je rookmelder
Waar je niet een rookmelder moet ophangen
Tekenen van koolmonoxidevergiftiging zijn
Wanneer vormt koolmonoxide gevaar
Waar hang je niet een CO-melder
Waar plaats je een CO-melder in een ruimte met een gastoestel (mogelijke CO-bron)
Wat zijn de klachten van veteranenziekte
Hoe kun je veteranenziekte krijgen
Wat kun je doen om legionella te voorkomen
Is veteranenziekte te behandelen
Tips en checks voor asbest in huis
Een definitieve of voorlopige energielabel kan je opzoeken via de volgende link
Frequentie CV / geiser onderhoud
Afkortingen bij de Kabath vastgoedbeheer bv
Postadres: Postbus 40020
7300 AX APELDOORN
Bezoekadres: Kanaalpad 69
7321 AN APELDOORN
Telefoon tijdens kantooruren: 085 1306 494
Telefoon buiten kantooruren (alarmlijn): 0623 55 84 84
WhatsApp kantoor: 0613 68 85 49 (uitsluitend berichten)
Vul de benodigde velden in bij:
– Relatiegegevens:
– Beroepsgegevens:
– Relatie situatie:
– Inschrijving en notities:
– Financieel:
ING INGBNL2A | SNS SNSBNL2A |
Rabobank RABONL2U | Triodos TRIONL2U |
Knab bank KNABNL2H | ASN bank ASNBNL21 |
ABN AMRO ABNANL2A | Regiobank RBRBNL21 |
Bunq BUNQNL2A |
klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Organisatie toevoegen:
(Bijvoorbeeld: een OG, een makelaar, een onderhoudsbedrijf, een hovenier, commercieel bedrijf dat gaat huren, etc.)
Voordat je begint met informatie in te vullen, scroll éérst helemaal naar beneden naar ‘Type Relatie’ en vink ‘Organisatie’ aan.
Scroll vervolgens weer naar boven.
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Vul de benodigde velden in:
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Organisatie is nu toegevoegd in Fundament. Vervolgens wil je een contactpersoon toevoegen aan de zojuist ingevoerde organisatie.
Let op: mocht je een contactpersoon willen toevoegen, waarvan de organisatie nog niet in Fundament bekend is, dan eerst die organisatie toevoegen aan Fundament. Vervolgens koppel je de contactpersoon aan die organisatie.
Voordat je begint met informatie in te vullen, scroll eerst helemaal naar beneden en klik op ‘Type Relatie’. Hier vink je ‘Contactpersoon’ aan.
Scroll vervolgens weer naar boven.
Vul de benodigde velden in:
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Let op: contactpersoon niet verwijderen uit Fundament.
Ga naar betreffende contactpersoon in Fundament. Bij zijn of haar gegevens staat onderaan:
klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Het volgende scherm verschijnt:
Uitleg verschillende soorten panden: (voor verdere toelichting, zie ‘soorten panden uitleg’).
Tip: kijk eerst wat het laatste hoogste pand-nummer (A, B, C, P, S-nummer) is. Dan het eerstvolgende nummer nemen. (Pandcode altijd met hoofdletter)
Tip: dit kan je vinden op het pand intake-formulier.
Scroll vervolgens naar onder, naar het volgende gedeelte:
Alle rode velden moeten minimaal ingevuld worden:
Alle velden ingevuld: klik op ‘OPSLAAN’.
Adres invoeren van het object
klik op ‘+’ bij venster Adressen, zie voorbeeld hieronder:
Vul de betreffende velden in:
Let op: vink áán ‘bezoekadres’. moet niet alles aangevinkt staan ivm post versturen ?
Klik vervolgens eerst op ‘OPSLAAN’ en dan ‘SLUIT’
Volg de stappen van de ‘checklist Einde pand’.
Panden kunnen op verzoek van OG omgezet worden naar een andere beheervorm.
Voorbeelden:
Let op: indien foto’s ouder zijn dan 3 jaar, moeten er nieuwe foto’s gemaakt worden.
Let op: indien foto’s ouder zijn dan 3 jaar, moeten er nieuwe foto’s gemaakt worden.
Indien oppasser / gebruiker contract wordt omgezet dient het contract met OG ook worden omgezet, denk aan beheervergoeding anders, zij hoeven de nuts niet meer te regelen etc.
Let op: géén tijdelijke bewoning
Toepassing kan zijn voor:
-toezicht op het object
-onraad wordt zo snel geconstateerd
veiligheidsredenen. Zij nemen alles mee, wat ze normaal nodig hebben om te kamperen. Slaapzak, eten en drinken, toiletpapier, playstation, etc. Alleen zonder tent. Zij mogen gedurende de tijden dat ze aanwezig moeten zijn, het object niet verlaten.
TV (LW / WDH) halfjaarlijks
Let op: onderstaande T-panden worden niet meer gebruikt in Fundament vanaf 1-1-2021.
Alle nieuwe tijdelijke verhuur panden worden dan onder een P-pand in Fundament
verwerkt.
Soort onroerend goed:
Het volgende scherm wordt geopend: (rode velden invullen)
Vul de benodigde velden in:
(let op: deze relatie moet reeds ingevoerd zijn in Fundament als ‘Relatie’.
Als de relatie nog niet in Fundament staat, dien je deze eerst in te vullen bij ‘Relaties’.
Zie kopje ‘Relatie / organisatie toevoegen’.
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Meters invoeren bij een pand in Fundament
Invulveld ‘Pand’ is reeds automatisch ingevuld.
Klik vervolgens weer op de button ‘Wijzig’ rechtsboven in het scherm.
Voorbeelden zijn: in MK bij VD (MK=meterkast, VD=voordeur, AD=achterdeur),
naast receptieruimte begane grond in muurkast, kelder in ruimte naast lift, etc.
LET OP: één elektrameter heeft (vaak) twee standen. Deze moeten afzonderlijk in
Fundament gezet worden.
Namelijk: EI (elektra 1) (daltarief) en EII (elektra 2) (hoogtarief) oftewel 8.1 en 8.2.
LET OP: Altijd EI en EII gebruiken, géén andere omschrijvingen.
Bijvoorbeeld: EI: 02345678 (Elektra I + meternummer) Zie foto hieronder:
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Bij veld ‘Nummer’ wordt het volgende ingevoerd: EII: 02345678 (Elektra II + meternummer)
Zie foto hieronder:
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
(let op: géén gastank)
Voorbeelden zijn: in MK bij VD (MK=meterkast, VD=voordeur, AD=achterdeur),
naast receptieruimte begane grond in muurkast, kelder in ruimte naast lift, etc.
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Bijvoorbeeld: 1000 (liter) of 1 (m3)
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
————————————————————————————————————————-
Dit gaat op dezelfde wijze als het invoeren van een gastank. Alleen kies de optie ‘olietank’. Zie hierboven.
————————————————————————————————————————-
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
————————————————————————————————————————-
Betreffende meter nooit verwijderen uit Fundament. Alleen op ‘Niet actief zetten’.
->
!! Reden: zo zie je sneller welke meters niet meer in gebruik zijn.
Ga naar het betreffende pand waarvan je een meterstand wilt toevoegen.
Klik vervolgens rechts op je scherm op het tabblad ‘Meters’. Zie hieronder:
Weetje: het getal 4 betekent dat er vier meters zijn gekoppeld met dit object.
Het volgende voorbeeld scherm komt tevoorschijn:
Klik vervolgens op de meter waarvan je een nieuwe meterstand wilt toevoegen.
Nadat je bijvoorbeeld de watermeter hebt geselecteerd krijg je het volgende scherm:
Dit scherm geeft de informatie aan van de watermeter. Zoals locatie, meternummer, etc.
Klik vervolgens rechtsboven op ‘meterstanden:
Weetje: het getal 3 geeft het aantal ingevoerde meterstanden aan van deze meter.
Het volgende voorbeeld scherm komt tevoorschijn:
Op dit scherm zie je de volgend informatie staan:
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Voer vervolgens in:
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
De zojuist ingevoerde meterstand staat bovenaan het lijst van ingevoerde meterstanden.
Let op: controleer of de meterstand niet negatief is ten opzichte van de vorige meterstand.
Het kan wel eens zijn dat je een foto hebt van een bepaalde meter, maar je weet niet van welk object deze is.
Hoe kan je deze dan alsnog invoeren bij het juiste object, zonder lang te zoeken?
In Fundament heb je links van je scherm je je verticale DESKTOP. (Panden, Relaties, Projecten, Tijdelijke gebruikers, Contactmomenten, Taken, Timesheets, Contactmomenten, etc, etc.)
Bijvoorbeeld je hebt een foto van de volgende watermeter, zie hieronder.
Hierop is duidelijk het meternummer zichtbaar, namelijk 63214539
Klik op links in het dashboard van Fundament
Type vervolgens het nummer in het zoekveld, rechtsboven van je scherm:
Vervolgens krijg je het pand te zien waar deze meter zich in bevindt. In dit geval P-1578 Woldbergweg 4 Epe:
Ga naar het pand waar je cilinders wil toevoegen.
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Invulveld ‘Pand’ is reeds automatisch ingevuld.
(TIP: Voor type cilinders en sleutels zie kopje ‘Cilinders / Sleutels soorten en maten dKVb’)
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Invulveld ‘Pand’ is reeds automatisch ingevuld.
Invulvelden:
Onderstaande niet gebruiken:
Indien alles ingevuld, klik op ‘OPSLAAN’ en vervolgens op ‘SLUIT’.
(Let op: dit moet vanuit het pand. Niet vanuit de tijdelijke gebruiker)
Vervolgens zie je alle cilinders die geplaatst zijn in het betreffende object. Zie voorbeeld:
Een voorbeeld van het volgende scherm is nu zichtbaar:
Een voorbeeld van het volgende scherm is nu zichtbaar:
(let op: deze relatie moet reeds ingevoerd zijn in Fundament als
‘Tijdelijke gebruikers’.
Worden de sleutels retour genomen door de Kabath, bijvoorbeeld bij oplevering van een pand:
Let op: controleer of het aantal sleutels die retour komen, gelijk is aan het aantal sleutels die zijn uitgegeven.
Mocht dit niet het geval zijn, dan moeten de verloren sleutels verrekend worden met de borg.
Blanco kopie sleutels mogen wel retour, máár mogen niet afgemeld worden in Fundament. Aangezien wij
altijd sleutels met codering / nummer uitgeven moeten deze ook retour. Een goede kopie mag je wel aannemen en vervolgens een nummer in slaan. Maar niet officieel afmelden in Fundament en dus ook verrekenen met de borg.
Bij elk contact dat je hebt met een oppasser, opdrachtgever, externe partij, etc, dien je jezelf de vraag te stellen of je dit moet vastleggen in een contactmoment. Is dit informatie die bijvoorbeeld een collega moet weten of niet. Afspraken die je maakt met tijdelijke gebruikers, opdrachtgevers en externe partijen moeten worden vastgelegd in een contactmoment. Belangrijk is, dat je je realiseert dat het aanmaken van contactmomenten bijdraagt aan het op een juiste wijze delen van informatie tussen collega’s.
Procedure contactmoment aanmaken:
Er opent zich een nieuw venster, waarin je de details van het contactmoment kunt invullen.
Let op: een contactmoment dat nooit mag ontbreken is een melding op de alarmlijn.
Taak uitzetten intern:
Taak uitzetten bij derden:
Taak uitzetten bij technische dienst:
Taak kopiëren:
Buttons
Als je een taak opent staan er aan de rechterzijde een aantal buttons. Hiermee kan je doorklikken naar de aan de taak verbonden contactmomenten, timesheets en bijlagen, maar ook naar het pand en de toegevoegde externe partij.
Specifieke taken aanmaken
Alle taken die worden uitgevoerd en die mogelijk declarabel zijn bij derden, of waarvan de uren verantwoord moeten worden, worden afgehandeld door middel van een timesheet. De technische dienst handelt alle toebedeelde taken af in een timesheet. Een timesheet bevat alle gegevens die nodig zijn om een factuur op te maken en wordt een omschrijving gegeven van de uitgevoerde werkzaamheden. Timesheets worden altijd aangemaakt vanuit het venster taken en nooit vanuit het venster timesheets zelf.
Procedure timesheets aanmaken
Buttons
Aan de rechterzijde van een Timesheet bevinden zich een aantal buttons. Als je alle bovengenoemde velden hebt ingevuld, dan geef je de status van de taak aan; Afgehandeld, Open of Uitgesteld.
Zie hieronder:
Nadat je de status van een taak hebt bepaald, kan je Materiaal en/of Bijlagen toevoegen met de buttons aan de rechterzijde van het Timesheet venster.
Toevoegen materiaal
Alle materialen die bij de technische dienst standaard op voorraad zijn, zijn opgenomen in Fundament. Ze kunnen worden toegevoegd via de button ‘Materiaal’ door op het plusje te klikken. Er opent zich een nieuw venster, waar materiaal per code, aantal en omschrijving kan worden toegevoegd. Alle voor een taak gebruikte materialen, moeten stuk voor stuk toegevoegd worden. Deze worden dan verwerkt in de factuur.
Let wel: dit is verplicht voor alle GON’s en oppov’s, maar niet voor de tijdelijke verhuur. Voor de tijdelijke verhuur blijven de huidige protocollen gehandhaafd; dat wil zeggen dat alle bezoeken aan tijdelijk verhuurde panden op afspraak plaatsvinden.
In de onderstaande screenshots worden de gehele procedure doorgelopen en zie je per scherm wat er gebeurt. Als eerste ga je naar het overzicht of de view <panden>. Zoek zoals je gewend het pand, of meerdere panden die je wilt gaan bezoeken. Hiervoor zijn dus de routes die wij al eerder bespraken tijdens het OOM overleg relevant voor. Ik kies nu als voorbeeld (in de testomgeving), de P-0316. Het werkt ook in de reguliere versie maar ik wil nu even vervuiling voorkomen. Onderin zie je ook een nieuwe button: ‘controlebezoek mail’.
Vervolgens selecteer ik de P-0316 door een vinkje aan te zetten:
Vervolgens druk je op de knop <uitvoeren>:
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Voer de juiste datum in wanneer je het controlebezoek wilt inplannen en klik vervolgens op de button ‘uitvoeren’.
Hier kun je een datum opgeven die dan als volgt in de E-mail wordt weergegeven:
Aanstaande woensdag 1 september 2021 zal een van onze medewerkers, behoudens overmacht, het pand waar jij gebruik van maakt bezoeken. Door de volgende link aan te klikken kan er eenvoudig toestemming worden verleend voor het bezoeken van de gebruikte ruimten. Helaas is het niet mogelijk om een specifiek tijdstip aan te geven. Graag zien we jouw bevestiging binnen 24 uur tegemoet.
Hartelijk dank voor de medewerking
De datum wordt ook bij het aangemaakte contactmoment opgeslagen als “Bezoekdatum” en is ook terug te zien in het overzichtsscherm van de contactmomenten.
Vervolgens komt het volgende scherm zodat je zeker weet of je de goede hebt… Klik op <ja> als je het zeker weet.
Links onderin gaat het taakje aan het werk.
Hieronder het automatische gegenereerde contactmoment wat bij het pand is toegevoegd, waarin wordt aangegeven dat wij een melding voor bezichtiging hebben verstuurd:
De mail die de bewoner krijgt ziet er als volgt uit:
Geachte heer Hamming,
Aanstaande woensdag 1 september 2021 zal een van onze medewerkers, behoudens overmacht, het pand waar jij gebruik van maakt bezoeken. Door de volgende link aan te klikken kan er eenvoudig toestemming worden verleend voor het bezoeken van de gebruikte ruimten. Helaas is het niet mogelijk om een specifiek tijdstip aan te geven. Graag zien we jouw bevestiging binnen 24 uur tegemoet.
Hartelijk dank voor de medewerking.
Met vriendelijke groet,
de Kabath vastgoedbeheer bv
Als de bewoner in dit geval de link volgt komt hij/zij in het volgende scherm:
De bewoner heeft de keuze uit twee opties, zie hieronder:
Indien bewoner voor ‘JA’ kiest, zal het volgende contactmoment aangemaakt worden bij het betreffende pand in Fundament. Vervolgens klikt de bewoner op de button ‘Verzenden’.
Indien bewoner voor ‘NEE’ kiest, moet er een reden aangegeven worden. Zie voorbeeld hieronder:
Het volgende contactmoment is aangemaakt in Fundament bij het betreffende pand:
Maten en soorten cilinders:
Draaiknop 30 / 30 mm | Halve 10 / 30 mm |
Eenzijdig extra (2x) verlengd 30 / 70 mm | Hangslot |
Eenzijdig extra verlengd 30 / 60 mm | Hele 30 / 30 mm (meest gebruikte cilinder) |
Extra verlengd 45 / 45 mm | Opdek |
Halve (verkort) 21 mm | Verlengd 40 / 40 mm |
Kosten bij vervanging sleutel of vervanging (Tarieven 2021):
Sleutel T serie | € 19,95 excl. btw | € 24,14 incl. btw |
Sleutel 3KS serie | € 54,00 excl. btw | € 65,34 incl. btw |
Cilinder T serie (30/30) | € 75,00 excl. btw | € 90,75 incl. btw |
Cilinder T serie (andere maat) | Op navraag | Op navraag |
Cilinder 3KS serie | € 120,00 excl. btw | € 145, 20 incl. btw |
Hangslot T serie | ? | ? |
Euro profiel T-cilinder:
Euro profiel KS-cilinder:
Voor advies over hoe vervangen (opdek-)sloten, of problemen oplossen, zie de volgende link:
Uitgaven aantal sleutels aan bewoners:
Let op: dKVb deelt uitsluitend sleutels uit mèt een codering (1645NL..) of nummer erin gestanst.
GOED: mèt code of nummer erin gestanst FOUT: Zonder code/ nummer
Sleutel retour van bewoner/gebruiker zonder code / nummer:
Kapotte sleutels / cilinders / hangsloten:
Retour Sleutels / cilinders van bewoners en/of panden bij oplevering:
(Zie link Tarieven 2021, T-sleutel € 13,31, KS-sleutel € 65,34 (incl. btw). Taak opstellen voor FINAN factureren vervangen sleutel(s))
Uitgeven van extra sleutels:
Zie link Tarieven lijst (actueel). Taak opstellen voor FINAN factureren vervangen sleutel.
Let op: er moet een contactmoment aangemaakt worden met de melding dat er een
extra sleutel verstrekt wordt én daarbij de reden. Indien reden diefstal, gebroken of
verlies is, dient er direct een taak aangemaakt te worden voor FINAN (MB) voor het opstellen
van een factuur van de vervangende sleutel.
Een woning of appartement moet op de volgende manier juist gefotografeerd worden:
– rotte kozijnen
– bomen die dicht tegen de gevel aan staan
– eventuele zonnepanelen
– eventuele zonneschermen
– buitenkranen
– tuin (voorzijde en achterzijde woning)
– tuinhuisje
– trap
– vloer
– plafond (met verlichting)
– eventuele scheuren / barsten/ beschadigingen
– deuren
– vloer
– plafond
– vensterbanken
– open haard / gashaard (mits aanwezig)
– eventuele scheuren / barsten/ beschadigingen
– thermostaat
– vloer
– plafond
– gehele keuken
– apparatuur:
– koelkast van binnen + typenummer
– fornuis
– oven / magnetron (binnen + buiten)
– afzuigkap
– vaatwasser, ook van binnen + typenummer
– eventuele scheuren / barsten / beschadigingen
– vloer
– plafond (denk aan vochtplekken in doucheruimte)
– bad- / douchekranen
– wasbak(-ken)
– fontein
– vloer
– plafond
– garagepoort (met eventuele elektrische motor)
– vloer (denk aan olievlekken)
– afstandsbediening(en), indien aanwezig
(duidelijk zichtbaar waar alle meters zitten)
– elektra meter(s)
(duidelijk met actuele standen en meternummer)
– watermeter
(duidelijk met actuele stand en meternummer en
afsluitkranen)
– watermeter in put (overzichtsfoto)
– gasmeter (overzichtsfoto)
(duidelijk met actuele stand en meternummer)
– gastank (overzichtsfoto waar tank staat op terrein)
– gastank, technische gegevens, zoals tankinhoud,
tanknummer.
– onderkant cv ketel (leidingwerk: staal, ijzer, koper)
– merk en type
– technische specificatie van de ketel
(sticker op ketel of in papieren handleiding)
– expansievat
– let op bijvoorbeeld vochtplekken bij schoorsteen en eventuele daklekkages
– meterkast (indien aanwezig) overzichtsfoto
– elektra meter(s) (standen en meternummer)
– technische installaties (bijv. melkinstallatie)
– schade kozijnen
– bomen die dicht tegen de gevel aan staan
– eventuele zonnepanelen
– eventuele zonneschermen
– buitenkranen
– tuin / park
– fietsenhok / berging
– brievenbus
– toegangspoort / slagboom
– vlaggenmasten
– parkeerterrein
– eventuele scheuren / barsten/ beschadigingen
– trap
– vloer
– plafond (met verlichting)
– eventuele scheuren / barsten/ beschadigingen
– receptieruimte (inclusief alle schakelkasten / panelen die aanwezig zijn (bijvoorbeeld: bediening elektrische deuren, verlichting, etc.)
– liftdeuren
– eventuele scheuren / barsten/ beschadigingen
– sanitair (wasbakken, urinoirs, toiletten)
– indien van toepassing: pantry keuken
– elk kantoorruimte met lokaal nummer
(indien aanwezig)
(op volgorde met de klok mee)
– indien aanwezig: Close-In / Close-Up boilers
– eventuele scheuren / barsten/ beschadigingen
– elektra meter(s) (duidelijk met actuele standen en meternummer)
– watermeter (duidelijk met actuele stand en meternummer en afsluitkranen)
– gasmeter (overzichtsfoto) duidelijk met actuele stand en meternummer en type gasmeter
– duidelijke overzichtsfoto cv installatie(s)
– technische specificatie van de installaties
– expansievat(en)
– cv pompen leidingen (aanvoeren / retouren)
– luchtbehandeling bedieningspaneel
– overzichtsfoto’s liftkamer
– duidelijke foto’s van eventuele sporen van oude
lekkages en eventuele roestvorming op leidingen / koppelstukken
– zend- / telefoonmasten (indien aanwezig)
Het is van groot belang dat er genoeg en duidelijke foto’s gemaakt worden van een object. Dit om misverstanden te voorkomen. De foto’s die je vervolgens hebt gemaakt moeten opgeslagen worden in Google Drive.
Hier volgt de procedure hoe je de foto’s op de juiste plek in Google Drive zet:
1 Pandmap maken in Google Drive:
— Klik op map ‘Foto’s Panden’ of gebruik zoekveld in Google Drive
Vervolgens krijg je volgende scherm te zien:
Je ziet de volgende mappen:
– A-panden (Aanwezigheid opdrachten)
– B-panden (Beheer panden)
– C-panden (Commerciële verhuur panden)
– Divers (eventuele foto’s van objecten t.b.v. offerte, aanbestedingen, Kabath-dagen)
– P-panden (Oppov / Gon panden)
– S-panden (Snackbar- / Cafetaria panden)
– T-panden (Tijdelijke verhuur o.b.v. Leegstandwet of Wet Doorstroming Huurmarkt)
— Klik vervolgens op de betreffende map waar je een nieuw pandmapje wilt wilt toevoegen.
(In dit voorbeeld is gebruikt gemaakt van een nieuw P-pand. Uiteraard is de werkwijze voor
A-, B-, C-, P-, S-, en T-panden gelijk.)
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Hier zie je alle P-panden op volgorde staan. (Het kan soms even duren voordat alle mapjes geladen zijn)
Voordat je een nieuw pandmapje aanmaakt, moet je eerst weten welk Pand-nummer het heeft. Vraag dit eventueel na op kantoor of mocht het al vermeld staan in Fundament, neem dan dat P-nummer over.
— Klik op
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
— Kies de optie ‘Map’.
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
— Tik de juiste pandcode hierin met het adres en klik op ‘MAKEN’.
(Let op: gebruik altijd een hoofdletter voor de nummers:
Bijvoorbeeld: P-0001 Kabathstraat 2 Apeldoorn, T-0001 Kabathstraat 2 Apeldoorn, etc.)
De zojuist aangemaakte pandmap staat nu in het rijtje.
— Klik vervolgens op de map die je zojuist hebt aangemaakt.
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
Je ziet nu dat je mapje leeg is.
Om te controleren dat je de juiste map hebt, controleer je de bovenstaande regel:
Mijn Drive > Foto’s Panden > P-Panden > P-0001 Kabathstraat 2 Apeldoorn. (dit pandnummer is een voorbeeld)
De map die je zojuist hebt aangemaakt staat nu onder jouw naam in Google Drive. Dit moet aangepast worden. Je moet de ‘eigenaar’ wijzigen. Dit gaat alsvolgt:
klik op het driehoekje ‘’ achter het pandnummer en adres. Zie rode cirkel op illustratie hieronder:
nu verschijnt een pull-down menu,
— klik de optie:
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
— Klik rechtsonder op ‘Geavanceerd’
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
(in dit voorbeeld is Alfons van Gasselt eigenaar van de geselecteerde foto’s)
Scroll naar onder tot je de volgende optie ziet:
— Klik op: en selecteer ‘Is Eigenaar’
— Klik linksonder op ‘Wijzigingen Opslaan’
De map is nu van eigenaar gewisseld, van je eigen naam naar Database Fundament.
2 Foto’s uploaden in de betreffende juiste pandmap:
— Klik op:
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
— Kies de optie ‘Bestanden Uploaden’
— Selecteer op je iPhone/ iPad: Foto’s en video’s > Filmrol en selecteer de gewenste
foto’s.
— Heb je alle foto’s geselecteerd, klik dan op ‘Uploaden’
Alle geselecteerde foto’s zullen nu in Google Drive worden gezet. Controleer of alle foto’s inderdaad zijn ge-upload. (Tip: controleer de aantallen)
De foto’s die zijn ge-upload staan nu onder jouw naam in Google Drive. Dit moet aangepast worden. Je moet de ‘eigenaar’ wijzigen. Dit gaat alsvolgt:
Eigenaar wijzigen van geüploade foto’s
— Selecteer alle foto’s
(bij Apple: ga op een willekeurige foto staan en gebruik de toetsen: CMD + A. Nu zijn alle foto’s geselecteerd)
(bij Windows / ChromeBook: ga op een willekeurige foto staan en gebruik de toetsen ALT + A. Nu zijn alle foto’s geselecteerd)
— Klik rechtsboven op het scherm op: Hiermee kan je de foto’s ‘delen’.
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
— Klik rechtsonder op ‘Geavanceerd’
Het volgende scherm komt tevoorschijn:
(in dit voorbeeld is Alfons van Gasselt eigenaar van de geselecteerde foto’s)
Scroll naar onder tot je de volgende optie ziet:
— Klik op: en selecteer ‘Is Eigenaar’.
— Klik linksonder op ‘Wijzigingen Opslaan’
Alle foto’s zijn nu van eigenaar gewisseld van je eigen naam naar Database Fundament.
Deze taak is dan afgerond!!!
Zie link
Voor de alarmlijn wordt de mintgroene NOKIA gebruikt op kantoor.
Nieuwe werkwijze alarmlijn doorschakelen:
Werkwijze omzetten alarmlijn:
Als er gebeld wordt?
Het kan gebeuren dat je een oproep hebt gemist. Dat is logisch, want je bent waarschijnlijk gewoon met je eigen dingen bezig, zoals sporten, thee drinken bij je schoonouders of boodschappen. Bij het terugbellen naar een oppasser, toets dan voor het te draaien nummer #31#. Dan is jouw nummer niet zichtbaar voor degene die je belt.
Voicemail
Het kan voorkomen dat je niet op tijd bent met het opnemen van de telefoon.
Spreekt iemand een bericht in, bel dan zo spoedig mogelijk terug.
Beschikking internet en toegang tot de database
Als je de deur uit gaat tijdens je dienst op de alarmlijn, neem dan altijd je iPad mee. Niet als je voor een boodschap naar de winkel gaat, maar als je een weekend niet thuis bent bijvoorbeeld. Of als je een bezoek brengt aan vrienden of familie. Beschikking hebben over de juiste gegevens om mensen te kunnen bellen is essentieel. Een opdrachtgever moet in bepaalde gevallen zo snel mogelijk op de hoogte worden gesteld en dan moet je de juiste gegevens simpel kunnen achterhalen. Als je toch niet beschikt over de juiste gegevens, kan je het natuurlijk altijd via één van ons proberen.
Hoe gaat het gesprek?
Meestal belt een oppasser met vrij simpele storingen. Zorg er in ieder geval voor dat je de oppasser gerust stelt als er paniek is. In bijna alle gevallen helpt het al heel veel als mensen hun verhaal kunnen doen. Daarna moet je een inschatting maken van de ernst van de situatie en vooral: moet er een extern bedrijf naar toe om direct zaken te repareren, of kan het ook tot de eerstvolgende werkdag wachten?
Om te kunnen beoordelen wat het probleem is kun je de oppasser vragen foto’s te maken en deze aan je door te mailen. De meeste oppassers hebben wel een digitale camera. Vaak kunnen ze foto’s maken met hun mobiele telefoon en deze rechtstreeks naar je doormailen. Dat maakt het beoordelen van de storing of calamiteit vaak veel eenvoudiger.
Terugbellen?
Maak met de melder altijd de afspraak om terug te bellen als je om handelen van de oppasser vraagt. Bijvoorbeeld; oppasser gevraagd om de hoofdkraan van het water af te sluiten. Is dit gelukt en is de lekkage gestopt? Of als je toestemming hebt gegeven om een slotenmaker te laten komen, is de reparatie dan ook afdoende opgelost?
Storing in andere regio?
De kans dat je gebeld wordt voor een storing in een regio die je minder goed kent is groot. De meeste gegevens staan in Fundament om het probleem te kunnen oplossen. In sommige gevallen ontbreekt informatie om een adequate probleemanalyse te maken of de juiste oplossing te vinden. Neem in dat geval contact op met de betreffende objectmanager.
Hoeveel kosten mogen gemaakt worden?
In sommige gevallen moet je kosten maken om een probleem goed te kunnen oplossen. Geef in die gevallen de bedrijfsgegevens van dKVb door voor het opmaken van een factuur. Als de dienstverlener alleen na contante betaling werkzaamheden wil uitvoeren, laat de oppasser dit bedrag dan voorschieten (bijvoorbeeld bij een noodreparatie bij glasschade). Probeer, als het even kan toch altijd vooraf een inschatting van de te verwachten kosten van het bedrijf te krijgen. Meestal spreken we dan een maximaal bedrag van € 200,– tot € 300,– af. Als de kosten boven hetgeen je maximaal hebt afgesproken uitstijgen, moet er altijd weer een overlegmoment zijn. Neem in geval van hogere kosten (dan € 300,–), voor de zekerheid eerst even contact met ons op om te overleggen.
Neem zodra dat kan (de volgende werkdag) contact op met de eigenaar om het voorval en de oplossing te bespreken. Dat voorkomt onnodige discussie over de gemaakte kosten. Opdrachtgevers zijn in de regel zeer content als grotere schade is voorkomen door de inzet van derden. Als er maar een goede motivatie gegeven kan worden en het verhaal klopt. Bij een late of onvolledige melding bestaat het risico dat de opdrachtgever niet bereid is de rekening te betalen!
Noteren alarmmelding?
Ga in Fundament naar het venster contactmomenten;
Klik op nieuw, links boven;
Selecteer “alarmlijn” bij de pulldown “Type contactmoment”;
Geef een beschrijving van de misstanden (kort en bondig);
Vul de overige velden in “Gemeld door”, “Pand” en “Aangemaakt door”.
Klik op “Opslaan”.
Bij het opslaan wordt de melding automatisch per mail verstuurd aan de objectmanager die verantwoordelijk is voor het pand en in cc aan info@dekabath.nl. Op die manier is iedereen de eerstvolgende werkdag op de hoogte, zodat contact met de bewoner en de opdrachtgever kan worden opgenomen.
Indien nodig maak je direct een taak aan. De knop “Tasks” verschijnt na het opslaan linksonder.
Mocht een taak worden uitbesteed aan een derde, zorg er dan voor dat de relatie wordt ingevoerd als deze niet bekend is. Dat maakt opvolging eenvoudiger.
Als je onderweg bent en je hebt niet direct de gelegenheid om iets te noteren, bel dan met kantoor in Velp en spreek een boodschap op het antwoordapparaat in. De dames kunnen dan de volgende (maan)dag meteen vervolgacties ondernemen en je bericht even in Fundament noteren.
Welke storingen?
De meest voorkomende zaken zijn storingen in de CV, warm water of elektriciteit. In mindere mate gaat het om inbraken en glasschade. Na harde wind (al dan niet in combinatie met sneeuwval) kunnen lekkages optreden door terugslag en stuif of er is schade als gevolg van storm. Andere storingen of meldingen komen vrijwel niet voor.
Toch hebben we voor een heel aantal situaties die zouden kunnen voorkomen, hieronder beschreven hoe te handelen:
Vraag zo veel mogelijk gegevens: hoeveel krakers, wanneer is het gebeurd, type kraker, welke gebouwen of gebouwdelen zijn gekraakt, hebben de krakers al contact opgenomen, heb je politie gezien?
Vraag of er persoonlijk letsel is opgetreden. Is 112 gebeld? Neem direct contact op met JH/AG
Alleen als er sprake is van een verstopping die niet kan wachten tot de volgende werkdag, kan een rioolontstoppingsbedrijf worden ingeschakeld. Deze willen in de regel contant betaald worden en zijn niet goedkoop. Een standaardtarief voor een zondag is minimaal € 200,00. Probeer zoveel mogelijk de werkzaamheden naar de eerstvolgende werkdag door te schuiven. Mogelijk kunnen oppassers het heel even uitzingen, door te bivakkeren bij ouders of vrienden
Probeer eerst de oorzaak te achterhalen. Is de druk van de installatie voldoende (minimaal 1 bar), brandt de waakvlam, is er gas, is er elektra? Beoordeel of direct ingrijpen noodzakelijk is. Bij vorst is het van belang dat de installatie niet bevriest; in alle gevallen is van belang dat de pompen blijven draaien. Stromend water bevriest niet zo makkelijk. Heeft de oppasser een uitwijklocatie? Onderzoek of het mogelijk is dat de bewoners een paar dagen elders kunnen verblijven. Ook hier geldt dat een weekend- of avondtarief een veelvoud bedraagt van het reguliere tarief.
Begin bij het begin; is er sprake van een algehele storing in de levering? Voor gas en elektra kan je dat simpel achterhalen op http://www.gasenstroomstoringen.nl/. Je kan ook bellen naar 0800 9009 en de postcode van het adres doorgeven. Storing bij de levering van water is lastiger te achterhalen en afhankelijk van de leverancier. Als je deze weet, dan kan je gericht zoeken op internet. Navraag bij de buren kan ook uitsluiten dat het om een algehele storing gaat. Deze tips kan je ook aan de oppassers geven zodat zij zelf kunnen gaan achterhalen wat er precies aan de hand is.
Stroomstoringen zijn bijna altijd het gevolg van een doorgeslagen aardlekschakelaar of stop. Vraag daarom altijd naar de bekende weg; wasmachine en droger tegelijk aan? Of andere stroomvreters, meerdere elektrische kachels? Laat de oppasser voordat hij/zij de stoppen gaat controleren altijd de stekkers uit de contactdozen halen voordat de stoppen worden vervangen. Een kortsluiting in een elektrisch apparaat kan namelijk de storing veroorzaken!
Als er geen zichtbare stoppen kapot zijn en er nog wel op een deel van het object stroom is, zal dit in de meeste gevallen betekenen dat een van de hoofdzekeringen defect is (“er ligt een fase uit”). Deze mogen alleen door het energiebedrijf vervangen worden omdat dit deel van de stoppenkast verzegeld is. Dit probleem kan ook buitenshuis in een verdeelstation voorkomen. Ook dat moet via bovenstaande site of 0800 9009 te achterhalen en op te lossen zijn. Laat bij twijfel altijd de hoofdaansluiting dicht of uit zetten!
Vraag naar wat de toedracht is: eigen schuld, opzet, een ongeluk, vandalisme, (poging tot) inbraak? Laat oppassers eventueel meteen aangifte doen! Kan volstaan worden met een plaatje hout, een stuk karton of moet er een noodreparatie plaatsvinden? Het algemene landelijke telefoonnummer om een glaszetter uit de buurt te kunnen vinden is 0800 0003 (Samenwerkende glasbedrijven). In ieder geval nooit een opdracht geven voor een definitieve reparatie! Dat kan altijd wachten tot een normale werkdag en dus tegen veel lagere kosten geschieden.
Het belangrijkste is mensen te woord staan en gerust stellen. Een inbraak is een zeer emotionele ervaring; er wordt heel direct inbreuk gedaan op het gevoel van veiligheid en privacy van een bewoner. Hou daar rekening mee.
Vraag welke schade er is. Vraag of de politie al geïnformeerd is en zo ja wanneer deze komen. Laat oppassers in ieder geval altijd aangifte doen! Laat hen beginnen met het opstellen van een lijst van vermiste of beschadigde bezittingen, het liefst met foto’s. Laat hen contact opnemen met hun verzekering.
Als er alleen glasschade is, zal de politie in de regel een glaszetter bellen voor een noodreparatie. Als dat niet het geval is neem contact op met een glaszetter (zie glasschade). Informeer wel bij de bewoner of de glasschade mogelijk gedekt is door de verzekering van de bewoner, dat kan de afwikkeling nog wel eens bespoedigen.
Als er andere schade is, bijvoorbeeld aan raam- of deursponningen, kijken of de oppasser deze provisorisch kan dichtschroeven.
Laat de oppassers de schade beperken door emmers/zeil. Noodzaak onderzoeken of er direct moet worden ingegrepen. Waardoor wordt de lekkage veroorzaakt (dak of leidingen)? Als er water lekt op een elektrische installatie is direct ingrijpen vereist, als er een kleine daklekkage is, dan niet
Water direct af laten sluiten (hoofdkraan of stopkraan). Ga na of misschien een gedeelte van het systeem (schuren/stallen) kan worden afgesloten, zodat er in ieder geval water gebruikt kan worden. Mocht er een gevaar op bevriezing bestaan, laat de oppasser dan altijd bij afwezigheid de hoofdkraan dichtzetten en de waterleiding aftappen (direct na de hoofdkraan bevindt zich altijd een aftapkraantje om de leidingen te laten leeglopen). Mochten leidingen dan springen bij afwezigheid springen, dan blijft de waterschade beperkt.
Vorstschade treedt voornamelijk op, als het dag en nacht onder nul is. Tevens is tocht (windchill factor) funest. Daarom: laat oppassers ervoor zorgen dat tijdens vorst kelderraampjes dicht zijn (watermeters zijn erg kwetsbaar) en dat leidingen vooral tochtvrij blijven.
Vaak komt het voor dat alarmsystemen een foute alarmmelding geven. Toeters en bellen die afgaan en veel kabaal is vaak het gevolg: maar geen doormelding. Dat is simpel te verhelpen voor het systeem te resetten. De resetknop (heet vaak “zoemer uit”) zit bijna altijd op de alarmkast zelf. Als de oppasser weet waar deze zich bevindt, dan is het probleem vaak snel verholpen. Het is altijd van belang om te achterhalen welke melder de foutmelding heeft veroorzaakt om herhaling in de toekomst te voorkomen.
Als het systeem nog wel een doormelding naar een meldkamer heeft, dan komt de brandweer ter plaatse. De aanrijtijden van de brandweer zijn dermate kort (in stedelijk gebied vaak binnen 5 minuten), dat het bijna niet te voorkomen is dat er uitgerukt wordt. Om die reden is vaak de doormelding van het systeem gehaald, behalve in sommige gevallen
Als je er langs gaat, uren noteren want er wordt een factuur gestuurd. Voorrijkosten, uurloon, reiskostenvergoeding en onregelmatigheidstoeslag. Als oppassers zelf een slotenmaker hebben ingeschakeld en ons slot is geforceerd, worden er op hun kosten nieuwe sloten geplaatst. Kortom: alle schade komt voor rekening van de oppasser. Een inboedelverzekering of anders een aansprakelijkheidsverzekering dekt dit soort schade doorgaans gewoon.
Als een van onze sloten is verbroken door de oppasser of slotenmaker moet het slot daarna weer vervangen worden zodat wij er in kunnen.
Wanneer mag je de Leegstandwet toepassen?
De volgende woonruimte kan worden verhuurd onder de Leegstandwet:
Hoe lang mag je verhuren?
van het bestemmingsplan is aangevraagd, bijv
voormalige school, kantoorruimte: maximaal 10 jaar
Belangrijk:
Wat is de opzegtermijn?
Wat moet er in de overeenkomst staan?
Heeft de huurder huurbescherming?
Afgegeven vergunning tijdelijke verhuur controleren
Optie 1: in Fundament:
Optie 2: in Drive: (uitsluitend voor ADMIN)
Link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pohsNoaIsxiXex4ETDoW3zNcMXeMSrssY-PHGqHoLR0/edit#gid=0
Onderstaande calamiteitenkaart moet duidelijk zichtbaar in ieder pand hangen die wij in beheer hebben:
Hierop staat vermeld wat te doen bij een brand of ongeval.
Technische vereiste rookmelder:
Wetgeving: vanaf 1 juli 2022 is het verplicht om een rookmelder op tenminste elke verdieping te hangen.
Koolmonoxide is een gas wat is:
Koolmonoxide wordt 250 keer sneller in het bloed opgenomen dan zuurstof. Hierdoor krijgen vitale organen zoals hart, lever, hersenen te weinig zuurstof.
Bij onvolledige verbranding van organische brandstoffen zoals:
geiserskachels openhaardcv-installatiebrand pasta’s (fondue), gelbranders in nep open haardenveel kaarsen aan Foto: 1 onvolledige en daarom onveilige verbranding naar een (4) volledige en goede verbranding |
Waar plaats je een CO-melder:
Advies naar onze gebruikers:
Weetje: een dode leiding mag niet meer de lengte hebben dan 5x de diameter van een leiding.
Bijvoorbeeld een leiding heeft een diameter van 15mm. Dan mag de totale lengte van de ‘dode leiding’ niet meer dan 75 mm, 7,5 cm zijn.
De tijd tussen het besmet raken en ziek worden is 2 tot 20 dagen (meestal is het 5 of 6 dagen).
(Bijvoorbeeld na een vakantie);
Wat is asbest:
Waar komt de naam asbest vandaan:
Waar komt asbest vandaan:
uit de mijnen in:
China | Kazachstan | Brazilië |
Zimbabwe | Pakistan | Afghanistan |
Colombia | Canada | Servië |
Argentinië | India |
Weetje: alleen aan de kleur van het ‘ruwe’ asbest is te zien tot welke soort het asbest behoort.
Wanneer het materiaal eenmaal is verwerkt, is dit niet meer te zien. Dan kan het alleen door een laboratoriumanalyse beoordeelt worden.
1977 verbod spuit asbest / niet hechtgebonden / blauwe asbest
1984 einde productie vloerbedekking / papier / karton / isolatie met asbest
1993 algemeen asbestverbod in NL (verbod verkoop / toepassen en in voorraad houden)
2005 algemeen asbestverbod en hele EU
Weetje: woningen die gebouwd zijn na 1993 bevatten géén asbest meer.
Asbest herkennen:
Asbest is moeilijk om met het blote oog te herkennen. Het is daarom altijd aangeraden om een analyse uit
te voeren door een erkend laboratorium.
Waar kan asbest in zitten:
Waar kan asbest in zitten:
Waar kan asbest in zitten:
Waar kan asbest in zitten:
Waar kan asbest in zitten:
Waar kan asbest in zitten:
De meest voorkomende asbest is verwerkt in golfplaten.
Staat er een AT op de golfplaat dan is het 100% asbest.
AT staat voor ‘Asbestos Technology’.
Sneller herkenbaar: de wafelstructuur aan de onderkant van de golfplaat.
Asbestvrij golfplaten: aangeduid met NT (New Technology)
Dit is wel toegestaan, echter niet aan te raden. Zeker niet als het binnenshuis is.
Brandblussers zijn niet verplicht in privéwoningen. Ze zijn wel verplicht in gebouwen die publiekelijk toegankelijk zijn.
Weetjes:
Welke soorten, meest gangbare, mobiele brandblussers zijn er:
Schuim (spray-)blusser Poederblusser CO2-blusser
Klasse A, B, F Klasse A, B, C Klasse B, E
Welke brandklassen zijn er:
Brandklasse | Pictogram | brandbaar materiaal | Aanbevolen blusmateriaal | Verboden blusmateriaal |
A | Vaste stoffen: papier, hout, textiel,… | water, schuimblusser | xx | |
B | Vloeistoffen: verf, vernis, benzine, olie, was | schuimblusser | water | |
C | Gassen:aardgas, propaan, LPG, butaan | CO2-blusser | water, schuim | |
D | Metalen:aluminium, magnesium, natrium | xx | water, CO2-blusser, schuim | |
E | Elektrische installaties | CO2-blusser | water | |
F | Vetten en olie | vetblusser | water, CO2-blusser, schuim |
Brandslanghaspels
Keuring: 1x per jaar
Onderstaande punten worden gecontroleerd volgens de NEN EN 671-3:
Na iedere keuring wordt de haspel opnieuw verzegeld.
Een energielabel laat zien hoe energiezuinig een object is en brengt de mogelijke energiebesparende maatregelen voor dat object in kaart.
De labelklassen voor woningen lopen van A (energiezuinigst) t/m G (minst energiezuinigst)
Weetjes over energielabels:
Kantoorpand energielabel:
Andere utiliteitsgebouwen met de volgende gebruiksfuncties of een combinatie daarvan, zijn ook labelplichtig:
Belang energielabel:
Nieuw op energielabel: hoe snel kan de woning van het gas af.
Vanaf 1 augustus 2021 geeft het energielabel ook aan of een woning makkelijk van het gas af kan. En of dak, vloer of ramen nog (extra) isolatie nodig hebben om omver te stappen op een elektrische warmtepomp of een aansluiting op een warmtenet. In slecht geÏsoleerde woningen heeft een warmtepomp of aansluiting op het warmtenet geen zin.
Hier kan je de postcode en huisnummer en eventueel toevoeging (a, b, c.) invoeren:
Bijvoorbeeld bij een definitief energielabel, zie je de volgende uitkomst:
Bijvoorbeeld bij een voorlopig energielabel, zie je de volgende uitkomst:
Deze nieuwe Gasketelwet schrijft voor dat vanaf 1 april 2023 alleen nog gecertificeerde installatiebedrijven en monteurs mogen werken aan gasverbrandingstoestellen. De bedrijven moeten beschikken over een bedrijfscertificaat en de monteurs over het certificaat Vakmanschap CO. Zonder deze certificering mogen installatiebedrijven en monteurs geen gasverbrandingsinstallaties plaatsen, onderhouden of repareren. Dat is strafbaar vanaf 1 april 2023.
Hieronder een link waar we kunnen controleren of betreffende bedrijven wel zijn gecertificeerd,
Voordelen:
Het serienummer ziet er als volgt uit: 0627L51023
Het serienummer ziet er als volgt uit: 18012920
Het serienummer ziet er als volgt uit: P120430284
Combi ketels hebben de toevoeging ‘C’ in typenummer. Bijv: 30 HRC, 35 HRC, etc.
Solo ketels hebben de toevoeging ‘S’ in typenummer. Bijv: 28 HRS, 42 HRS, etc.
Bouwjaar bepalen gaat via FD-nummer op typeplaatje:
Bouwjaar is duidelijk zichtbaar op fabrikant sticker, rechtsonder:
Het serienummer ziet er als volgt uit: 2070412
Het serienummer ziet er als volgt uit: 1530212548610: bj. 2015, dag 302
Typeplaatje zit hier meestal bovenop de cv ketel.
Serienummer 4e en 5e cijfer is het bouwjaar en de volgende twee cijfers is weeknummer.
Het serienummer ziet er als volgt uit: 0063BQ3056
Daarboven staat vaak nog een code: 0063 09
Waarbij de laatste cijfers het bouwjaar zijn, in dit geval dus 2009.
Soms staat er links ook nog weleens een cijferreeks. Het gaat hierbij dan om de 4e en 5e cijfer.
Serienummer met 20 cijfers: eerste twee cijfers is bouwjaar.
Serienummer met 28 cijfers: cijfer 3 en 4 is bouwjaar, cijfer 5 en 6 is productieweek.
Serienummer ziet er als volgt uit: CV 24 B A8 000210
Bouwjaar: | ||||||||||
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K |
2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
Weekcode | |||||||||||||||||
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | B0 | B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | B7 | B8 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
B9 | C0 | C1 | C2 | C3 | C4 | C5 | C6 | C7 | C8 | C9 | D0 | D1 | D2 | D3 | D4 | D5 | D6 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 |
D7 | D8 | D9 | E0 | E1 | E2 | E3 | E4 | E5 | E6 | E7 | E8 | E9 | F0 | F1 | F2 | ||
37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 |
Opstalrecht / erfpachtrecht:
Meest voorkomende geval bij het opvragen van een eigendoms rapport via het Kadaster is het volgende voorbeeld:
Een variant kan zijn ‘Eigendom belast met Opstal’:
Wat is het verschil tussen ‘Opstalrecht’ en ‘Erfpachtrecht’:
Allebei geven je het recht om zaken op andermans grond te gebruiken. Deze rechten lijken veel op elkaar.
Erfpachtrecht (gebruiksrecht):
dit geeft het recht tot gebruik of genot van de grond en gebouwen van iemand anders. Als je als erfpachter iets bouwt op of in de grond van een ander, dan wordt dat automatisch eigendom van de grondeigenaar. Dit heet ‘natrekking’.
Natrekking is een vorm van eigendomsverkrijging. Simpel gezegd: gebouwen, werken en planten of bomen (onroerende zaken) zijn eigendom van de eigenaar van de grond waarop het staat.
Bijvoorbeeld: – een huis of schuur op jouw grond is dus door ‘natrekking’ jouw eigendom.
– oftewel, als jij iets bouwt op andermans grond, dat de eigenaar van de grond daar
eigenaar van wordt.
Opstalrecht (eigendomsrecht):
Hierbij kan iemand zaken op of in andermans grond wel in eigendom hebben. Er vindt dan juist géén natrekking plaats.
Overlijden / sterfgeval protocol
Ondanks dat wij in de regel met jonge mensen werken, kan het toch voorkomen dat oppassers, gebruikers of huurders (plotseling) overlijden. Hieronder volgt een aantal aanwijzingen om ervoor te zorgen dat wij geen pijnlijke fouten maken die tot onnodig verdriet van nabestaanden kunnen leiden. Als bijvoorbeeld blijkt dat een lopende incasso-opdracht wordt gestorneerd omdat de rekening is geblokkeerd en de overledene wordt gebeld of gemaild, getuigt dat van een gebrekkige administratie en organisatie. InformatieInformeer direct alle collega’s via dkvb@dekabath.nl. Het maakt niet uit of je daarmee ook collega’s informeert die mogelijk niets met de persoon te maken hebben gehad of zullen krijgen. We moeten voorkomen dat collega’s die de telefoon opnemen niet op de hoogte zijn. Informeer ook de direct betrokkenen: mede-, huis- en terrein bewoners. Vanaf het moment dat de melding van een overlijdensgeval binnenkomt tot het moment dat alles is afgehandeld zal de objectmanager die de oppasser of huurder heeft geplaatst, het proces begeleiden. De objectmanager zoekt contact met de nabestaanden (de ouders of de partner) om de procedure te bespreken. Het afgeven van je mobiele nummer, voor de directe lijnen, kan in dat geval nuttig zijn. Aangegeven moet in ieder geval worden dat de incasso is stopgezet en dat de teveel betaalde oppasvergoeding of huur verrekend zal worden. Daarnaast zal er overlegd moeten worden over de planning van de eventuele eindoplevering. Ook de opdrachtgever dient geïnformeerd te worden. Deze kan immers een bezichtiging gepland hebben voor het pand, terwijl de nabestaanden bezig zijn het pand te ontruimen. In dat geval kunnen wij een beroep doen op het begrip van de opdrachtgever en kunnen we proberen een ander moment te kiezen om het bezoek plaats te laten vinden. AdministratieIn Fundament dient het lopende contract direct beëindigd te worden. Haal het e-mailadres, telefoon- en rekeningnummers uit de daarvoor bestemde velden en verplaats ze naar het opmerkingen veld. Omschrijf in het opmerkingenveld dat de betreffende bewoner is overleden. De bedoeling is dus dat de velden mailadres, telefoonnummer en rekeningnummer leeg zijn! Bij het synchroniseren van Fundament met de boekhouding zou ook een eventuele betaling ook niet kunnen worden uitgevoerd omdat het rekeningnummer niet meer in de incassolijst staat. De incasso-opdracht kan dan niet worden uitgevoerd. Start direct de administratieve procedure om de overeenkomst te beëindigen. Gebruik de juiste checklists, werk deze snel door en draag deze direct over aan de financiële afdeling. Eventuele verrekening van de huur of oppasvergoeding en de borg dient met spoed en voorrang behandeld te worden. Hiervan dienen de nabestaanden schriftelijk een overzicht te krijgen, waarop duidelijk vermeld staat hoe de berekening heeft plaatsgevonden. Vaak weten de nabestaanden namelijk niet precies wat de afspraken waren en op deze manier besparen we ze een hoop uitzoekwerk. IncassoDe incasso van de betalingen dient meteen gestopt te worden. Als het goed is, is het contract al beëindigd en het rekeningnummer in het opmerkingen veld geplaatst zodat incasso niet meer mogelijk is. Controleer desalniettemin in de boekhouding of de incasso daadwerkelijk beëindigd is. Het verdient aanbeveling ook bij de debiteurenkaart in de boekhoudkundige administratie een melding in te voeren. De rekening van de overledene wordt geblokkeerd door de bank, maar pas als bekend is dat de persoon is overleden. Niet iedereen weet dat en in veel gevallen wordt het ook vergeten. PostVerzamel de post van de overledene en stuur deze door aan de nabestaanden. |
Aan de erven van
De heer/mevrouw <NAAM>
<ADRES> (adres van het in beheer zijnde pand)
<POSTCODE> <PLAATS>
Apeldoorn, <DATUM>
Betreft: overlijden
Geachte mevrouw, heer,
Tot onze grote schrik en spijt hebben wij moeten vernemen dat de <MAAK KEUZE> heer / mevrouw <NAAM> <ACHTERNAAM> is overleden. Wij condoleren u met het verlies van een naaste en wensen u veel sterkte in de komende tijd.
Helaas betekent het overlijden van <NAAM> ook dat er veel zaken geregeld moeten worden. De Kabath vastgoedbeheer is de verhuurder van de door <NAAM> bewoonde woning. Wij moeten u dan ook wijzen op het volgende. De huurovereenkomst eindigt wettelijk uiterlijk aan het einde van de tweede kalendermaand na de overlijdensdatum. Volledigheidshalve zeggen wij dan ook de huurovereenkomst op per uiterlijk <DATUM>. De huurbetalingsverplichting loopt door tot het moment van oplevering. Om geen onnodige kosten te veroorzaken kan de beëindiging, op uw verzoek, kan de woning, in overleg, eerder opgeleverd worden.
Wij verzoeken u de woning per voornoemde datum geheel leeg en bezemschoon aan ons op te leveren. Dit betekent dat de gehele inboedel, losse zaken en afval uit het pand verwijderd moeten zijn en dat de woning schoon is. Schoon betekent gezogen, gedweild en helemaal leeg. Ook de directe omgeving, het erf en de overige opstallen moeten netjes, opgeruimd en vrij van afval zijn. Voor het maken van een afspraak voor de oplevering kunt u contact opnemen met ons kantoor.
Wij begrijpen dat dit een uitermate vervelende periode is en bieden u bij voorbaat onze excuses aan voor het werk dat dit voor u, als nabestaande, oplevert. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben naar aanleiding van deze brief, dan vernemen wij dat graag zo spoedig mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Alfons van Gasselt
De Kabath vastgoedbeheer bv
OPPOV | Oppasovereenkomst |
GON | Gebruikersovereenkomst |
VGBO | Vastgoedbeschermingsovereenkomst |
TV | Tijdelijke verhuur |
LW | Leegstandwet |
WDH | Wet Doorstroming Huurmarkt |
OG | Opdrachtgever |
OM | Objectmanager |
ADMIN | Administratie |
FINAN | Financiële afdeling |
AD | Achterdeur |
VD | Voordeur |
EH | Eigen Hok |
MK | Meterkast |
CM | Contactmoment |
HWA | Hemelwaterafvoer |
PVO | Procesverbaal van Oplevering |
BPP | Brandpreventiepakket |
Leegstandswet verhuur:
een vergunning kan alleen worden aangevraagd als de woning daadwerkelijk leeg staat. Het laten uitschrijven van een bewoner teneinde een vergunning te kunnen aanvragen is fraude en kan leiden tot vernietiging van de vergunning en daarmee tot een geslaagd beroep doen op huurbescherming.
Onderhoud H (Huurder), (V) Verhuurder | H | V |
Algemeen: | ||
Alle onderhoud c.q. reparaties welke het gevolg zijn van beschadigingen, vernielingen, ondeskundigheid en/of onjuist gebruik zijn altijd voor rekening van de gebruiker/bewoner | H | |
Reparatie en vervanging en bijmaken van (alle) sleutels | H | |
Het vernieuwen en vervangen van onderdelen die gemakkelijk zijn te vervangen binnen woongedeelte, zonder noemenswaardige kosten | H | |
Achtergebleven goederen in lege woningen afvoeren | H | |
Het onderhouden, herstellen, vervangen en eventueel verwijderen van de door de gebruiker zelf aangebrachte voorzieningen. | H | |
Het verhelpen van storingen, gebreken en gevolgschade veroorzaakt door voorzieningen en/of veranderingen die door de gebruiker zelf zijn aangebracht | H | |
Aanrecht: | ||
Reparatie en vervangen van keukenblok en aanrechtblad t.g.v. slijtage/verval | V | |
Scharnieren en sluitingen van deurtjes bijstellen | H | |
Afvoer: | ||
Reparatie aan dakafvoeren en goten | V | |
Onderhoud aan afvoeren van wastafels, douche, gootsteen, enz. inclusief eventuele kettingen en afvoerpluggen en ontstoppingen | H | |
Reparaties aan afvoersifons, afvoerputten, douchepluggen | V | |
Afzuigkap: | ||
Vervangen filters | H | |
Algemene verlichting: | ||
Vervangen van armaturen, starters in gangen, portieken, trappenhuizen, entreeruimtes voor zover niet door de gebruiker zelf zijn aangebracht. | ||
Antenne: | ||
Een (schotel-)antenne mag slecht geplaatst worden na schriftelijke toestemming van de eigenaar, dat geldt zowel voor een tv-antenne, als voor de antenne voor een zendinstallatie | H | |
Bad: | ||
Schoonhouden, vervangen of vernieuwen van badgarnituur, kraan of onderdelen daarvan. Kleine reparaties en emaille herstel. | H | |
bad vervangen | V | |
Balkons en balustrades (ook in trappenhuizen): | ||
Onderhoud aan balkons en balustrades | V | |
Beerput: | ||
Legen | H | |
Behang: | ||
Het gehele binnenschilderswerk, behang- en sauswerk (ook schimmelvorming) | H | |
Bel: | ||
Vastzetten, vastschroeven, vervangen of vernieuwen of onderdelen daarvan | H | |
Bestrating: | ||
Onderhoud en reparatie van paden, terrassen en tuinen die bij de woning horen | H | |
Onderhoud, reparaties en ophogen van zelf aangebrachte extra bestrating | H | |
Ophogen van paden, terrassen en tuinen | V | |
Onderhoud van bestrating van brandgangen | V | |
Schoonhouden van brandgangen en vrijhouden van obstakels | H | |
Vervangen van gebroken tegels in eigen tuin | H | |
Binnenkozijnen: | ||
Schilderwerk van de binnenkant van buitenkozijnen | H | |
Alleen in geval van duidelijke slijtage of ouderdom zal eigenaar voor vervanging zorgen | V | |
Repareren en schilderen van alle binnenkozijnen, incl. onderhoud en reparatie hang- en sluitwerk | H | |
Bomen: | ||
Snoeien en rooien van bomen | H | |
Brandblusser: | ||
Onderhoud van brandblussers in gemeenschappelijke ruimten | V | |
Onderhoud van brandblussers in woningen | H | |
Brievenbus: | ||
Onderhoud van brievenbusklep | H | |
Buitenverlichting: | ||
Onderhoud en reparaties buitenverlichting op galerijen en parkeerplaatsen | V | |
Vervangen van lampen, starters | H | |
Door gebruiker aangebrachte buiten- of portiekverlichting | H | |
Buitenkozijnen: | ||
Schilderen van de buitenkant van buitenkozijnen, alsmede repareren en vervangen van hang- en sluitwerk | V | |
Vervangen van buitenkozijnen bij aantasting door houtrot | V | |
Centrale verwarming en combi-ketel: | ||
Algemeen onderhoud en reparaties cv-installaties en combi-ketel bij normaal gebruik | V | |
Bedienen, bijvullen en ontluchten van de cv-installatie en combi-ketel, alsmede onderhoud een resp. vervangen van vulslangen, wartels, schade door verkeerde bediening of bevriezing | H | |
Computer-aansluiting: | ||
Aanleggen, vervangen of vernieuwen van de computeraansluiting en vergelijkbare onderdelen van datanetwerken | H | |
Closet / WC: | ||
Onderhoud en vernieuwing van de bril, het deksel en de manchet of sok (dat is de aansluiting op het riool) | H | |
Vervangen van de vlotter in de waterbak (reservoirs/stortbak), sluitringen, leertjes | H | |
Vernieuwen van closetpot bij beschadiging | H | |
Vervangen van closetpot en reservoir t.g.v. slijtage of verval (alleen bij totale slijtage) | V | |
Dak en dakgoot: | ||
Onderhouden en vervangen van dakbedekking, dakdoorvoer, dakgoten en afvoeren, dakluik en van dakpannen na normale slijtage of t.g.v. storm | V | |
Schoonmaken (-houden) van goten en afvoeropeningen | H | |
Reparatie die noodzakelijk is ten gevolge van het betreden van het dak door bewoners | H |
Deuren: | ||
Herstellen van buitendeuren bij houtrot of normale slijtage | V | |
Vervangen na het uitwaaien van buitendeuren (opstalverzekering) | V | |
Herstellen van binnendeuren (incl. onderhoud en reparatie hang- en sluitwerk) | H | |
Alleen in geval van duidelijke slijtage of ouderdom zal eigenaar voor vervanging zorgen | V | |
Vervangen van glas in binnendeuren | H | |
Vastzetten en smeren van scharnieren en sloten van deuren | H | |
Schilderen van binnendeuren en de binnenkant van buitendeuren | H | |
Deuropener: | ||
Onderhoud en reparatie van elektrische bediende deuropeners | V | |
Douche: | ||
Onderhoud en vernieuwing van doucheslang, douchestang, handdouche, opsteekhaak en koppelstuk | H | |
Schoonhouden (kalkvrij) douche, kleine reparaties en emaille herstel | H | |
Douchebak vervangen | V | |
Elektriciteit: | ||
Onderhoud en reparatie elektrische installatie, met groepenkast, bedrading, aarding | V | |
Reparaties aan elektrische installaties door overbelasting of zelf aangebrachte uitbreidingen | H | |
Na afkeuring van GEB: aanpassingen | V | |
Onderhoud en reparaties aan deurbellen, schakelaars, contactdozen | H | |
Onderhouden of vervangen van zekeringen (stoppen), schakelaars, contactdozen (stopcontacten) en lampen | H | |
Erfscheiding: | ||
Indien bij aanvang huur/gebruik aanwezig | V | |
Indien tussentijds door gebruiker aangebracht | H | |
Rechtzetten en recht houden van erfafscheidingen | H | |
Glas: | ||
Vervangen van beschadigde of gebroken beglazing | H | |
Gootsteen: | ||
Schoonhouden en ontstoppen van de afvoer en vervanging van het roostertje in de gootsteen (zie ook Aanrecht) | H |
Goten: | ||
Repareren en vervangen van goten | V | |
Schoonhouden van goten en afvoeropeningen. (zie ook Dak en dakgoten) | H | |
Hagen: | ||
Zie Tuinen | ||
Hang- en sluitwerk | ||
Onderhouden en smeren van deurkrukken, scharnieren, sloten, raamboompjes | H | |
Vervangen van hang- en sluitwerk, sloten en espagnoletten van buitendeur en ramen wegens veroudering | V | |
Onderhoud van hang- en sluitwerk van binnendeuren | H | |
Hekken: | ||
Indien niet door gebruiker aangebracht | V | |
Hemelwaterafvoer: | ||
Reparatie en vervanging | V | |
Regelmatig schoonhouden, ontstoppen van hemelwaterafvoeren (regenpijpen) | H | |
Huistelefoon: | ||
Onderhouden van huistelefoon en van de bijbehorende installatie | H | |
Kasten: | ||
Onderhoud en reparatie aan ingebouwde kasten en losse kasten en kastwanden, inclusief hang- en sluitwerk | H | |
Keuken: | ||
Reparaties en vervanging van keukenblok en aanrechtblad t.g.v. slijtage/verval | V | |
Onderhoud scharnieren en sluitingen van de deurtjes bijstellen | H | |
Onderhoud, reparatie en eventuele vervanging van door gebruiker aangebrachte extra keukenelementen en -onderdelen | H | |
Onderhoud en reparatie van afvoerplug en ketting, hangkastjes en pannenrekken | H | |
Kitvoegen: | ||
Onderhoud en herstellen van kitvoegen | V | |
Kranen: | ||
Onderhoud en reparatie van tapkranen en mengkranen, waaronder het vervangen van een kraanleertje | H | |
Vervangen van kranen t.g.v. slijtage of ouderdom | V |
Lekkage: | ||
Herstellen van lekkage aan leidingen | V | |
Leidingen: | ||
Herstellen van lekkage aan zelf aangebrachte leidingen | H | |
Herstellen van gesprongen leidingen door vorst | H | |
Leuningen: | ||
Onderhoud en reparatie aan leuningen van trappen in gemeenschappelijke ruimten | V | |
Klein dagelijks onderhoud en reparatie aan leuningen van trappen in de woning | H | |
Lift en liftinstallaties: | ||
Groot onderhoud en reparatie van de lift (servicekosten) | V | |
Klein onderhoud | H | |
Keuringen en opheffen storingen (servicekosten) | V | |
Ligbad: | ||
Schoonhouden van en kleine reparaties aan een ligbad | H | |
Luchtrooster: | ||
Onderhoud en reparaties aan ontluchtings-/ventilatieroosters en ventielen en afzuigkappen schoonhouden en vervangen van filters | H | |
Mechanische ventilatie: | ||
Onderhouden en herstellen van de mechanische ventilatie | V | |
Schoonhouden en vervangen van filters in de mechanische ventilatie | H | |
Metselwerk: | ||
Onderhoud en reparatie van buitenmetselwerken | V | |
Ongedierte: | ||
Bestrijding van ongedierte zoals, wandluizen, wespen, bijen, mieren, torren, kevers, ratten, muizen, vlooien en andere plaagdieren | H | |
Bestrijding van houtworm, boktorren, faraomieren | V | |
Ontsmetten: | ||
Gehele pand ontsmetten i.v.m. bestrijding van kakkerlakken (voor zover niet door de vervuiling van gebruikers) | V |
Ruiten: | ||
Het vervangen van gebroken ruiten binnen en buiten | H | |
Riolering: | ||
Repareren van afvoeren | V | |
Schoonhouden en zonodig ontstoppen van het binnenriool tot aan het aansluitpunt vanuit het woonruimte gedeelte op het gemeenteriool dan wel op het hoofdriool | H | |
Sanitair: | ||
Vervanging van wastafels, fonteintjes, stortbakken en toiletpotten bij veroudering of slijtage | V | |
Onderhoud en vervanging van kranen voor sanitaire toestellen, waterleiding en gas | H | |
Onderhoud en vervanging van planchetten, spiegels, toiletbril en overige sanitaire toebehoren | H | |
Bij slijtage of veroudering | V | |
Sausen: | ||
Sausen en witten van plafonds en wanden in de woning | H | |
Schakelaars: | ||
Onderhouden of vervangen van schakelaars stopcontacten | H | |
Scharnieren: | ||
Onderhoud (smeren/vastzetten) an scharnieren van deuren en ramen | H | |
Schilderen: | ||
Schilderen binnen de woning en in de berging | H | |
Schilderen aan de buitenzijde | V | |
Schimmelvorming: | ||
Verwijderen schimmelvorming ten gevolge van slecht of onvoldoende ventileren | H | |
Verwijderen schimmelvorming ten gevolge van een lekkage of vochtdoorslag | V | |
Schoonhouden: | ||
Schoonhouden van trappenhuis, hal en dergelijke, tenzij dat is opgenomen in de servicekosten | H | |
Schoorstenen: | ||
Repareren van schoorstenen en ventilatiekanalen | V | |
Het vegen van schoorstenen, als regel éénmaal per jaar | H | |
Schuren en bergingen: | ||
Herstellen van schuurvloeren | V | |
Onderhouden van het dak van een schuur of berging | V | |
Onderhouden van de binnenzijde van een schuur of berging | H | |
Binnenschilderwerk van een schuur of berging | H | |
Septictank | ||
Legen | H | |
Sleutels: | ||
Het laten maken van nieuwe sleutel(s) na verlies, zoekraken of beschadiging | H |
Sloten: | ||
Smeren van sloten en scharnieren in de woning en bijbehorende berging of schuur. | H | |
Onderhoud en reparatie van sloten die toegang geven tot gemeenschappelijke ruimten | V | |
Hetzelfde voor voordeursloten | V | |
Spiegels: | ||
Vervangen van spiegels na beschadigingen of verwering | H | |
Stopcontacten: | ||
Zie Elektriciteit of Schakelaars | ||
Stortbak: | ||
Onderhoud en reparatie van de stortbak van de wc, eventueel vervangen van onderdelen zoals drijver, vlotterkraan en het gehele binnenwerk van een stortbak | H | |
Bij doorroesten | V | |
Stucwerk: | ||
Herstellen van het stucwerk (stukadoorswerk) als het loskomt van zijn ondergrond | V | |
Herstellen van het stucwerk na beschadiging door zelfwerkzaamheid (spijkers in muur slaan bijvoorbeeld) | H | |
Sifon: | ||
Schoonhouden en ontstoppen van de sifon (zwanenhals)onder de wastafels en aanrecht | H | |
Herstellen van een lekkage in een sifon | V | |
Tegels: | ||
Repareren en vervangen van wand- en vloertegels na beschadiging | H | |
Reparatie aan loszittend tegelwerk | V | |
Telefoonaansluiting: | ||
Dit is te allen tijde voor rekening van gebruiker | H | |
Terrassen: | ||
Onderhouden en herstellen van bij de woning behorende terrassen | H | |
Tochtstrippen: | ||
Onderhoud en herstellen van tochtstrippen | H | |
Toilet: | ||
Zie Closet | ||
Zinkputten: | ||
Legen | H |
Trappen: | ||
Onderhouden van trappen en uitvoeren van kleine reparaties zoals het vastzetten in de muur van een loszittende leuning | H | |
Reparaties aan binnentrappen door slijtage of verval | V | |
Tuinen: | ||
Ophogen van tuinen terrassen | V | |
Aanleggen en onderhouden van groenvoorziening en hagen | H | |
Wegnemen beplantingen e.d. ten behoeve van ophogen tuinen | H | |
Vensterbanken: | ||
Klein dagelijks onderhoud en reparatie van vensterbanken | H | |
Vervanging van vensterbanken indien nodig | V | |
Ventilatie: | ||
Repareren van ventilatiekanalen | V | |
Schoonhouden van ventilatiekanalen | H | |
Zie ook Luchtroosters en Mechanische ventilatie | ||
Verlichting: | ||
Onderhouden en vervangen van verlichting in gemeenschappelijke ruimtes | V | |
Zie verder Elektriciteit en Buitenverlichting | ||
Vlizotrap: | ||
Onderhouden en herstel van de vlizotrap | V | |
Vloeren en vloerafwerking: | ||
Onderhouden en herstellen van de vloerconstructie en de dekvloer zoals:reparaties aan vergane vloer balken en vloerdelenreparaties aan losliggende cementdek vloeren en tegelvloeren | V | |
Onderhoud en reparatie van door de gebruiker aangebrachte vloerafwerkingen | H | |
Reparaties t.g.v. beschadigingen/breuk van vloerafwerking | H | |
Vlotter: | ||
Vervangen van de vlotter in de stortbak van de wc | H | |
Vuilstortkoker: | ||
Onderhoud en herstellen van de vuilstortkoker | V | |
Ontstoppen en ontsmetten van de stortkoker | H | |
Bij flatgebouwen | V |
Warm Water Toestellen: | ||
Wanneer bij de servicekosten onderhoud is inbegrepen | H | |
Anders | V | |
Wastafel: | ||
Vervangen van de wastafel na beschadiging | H | |
Waterleiding: | ||
Waterleidingen buiten de woning ot tot de meter | V | |
Reparaties aan warm- en koudwaterleidingen | V | |
Voorkomen van bevriezing | H | |
Herstellen na bevriezing | H | |
Zeepbakje: | ||
Herstellen van het zeepbakje na beschadiging | H | |
Zwanenhals: | ||
Schoonhoudenen ontstoppen van zwanenhals (sifon) | H | |
Repareren en vervangen van de zwanenhals (sifon) | V |
Tijdelijke verhuur:
Borg:
Verklaring van Correct Vertrek:
Ziekmeldingen:
Brievenbussen:
Pand in verkoop bij makelaar:
Vrije dagen:
BTW bij gebruikers JA / NEE?
Zakelijke gebruikers in een Tijdelijke verhuur of GON ABonnement situatie:
CV onderhoud:
Borg:
Administratiekosten:
Uitgeven sleutels aan OG: