Werkwijze

Leegstand kost tijd, geld en energie. Het vereist daarom een adequate aanpak om risico’s te beperken en waardeverlies te voorkomen. Onze werkwijze is transparant en kenmerkt zich door jarenlange ervaring, juridische expertise en aandacht voor de mens. Wij helpen u graag met juridische, financiële en innovatieve oplossingen.

Eén vraag houdt ons dagelijks bezig: hoe beschermen wij onze opdrachtgever tegen kosten en waardeverlies?

Eerste inventarisatie
Bij de uitvoering van leegstandbeheer is een aantal factoren van belang. Hierbij valt te denken aan de termijn van de (verwachte) leegstand, de aard van het pand en de locatie. Indien u leegstaand vastgoed heeft of voorziet dat een pand binnenkort leeg zal komen, kunt u altijd contact met ons opnemen voor een vrijblijvende inventarisatie. Na een bezichtiging ter plaatse kunnen wij u direct een indicatie geven van de mogelijkheden. Het liefst anticiperen wij op leegstand zodat we in alle rust de mogelijkheden met u  door kunnen spreken en de juiste maatregelen treffen. Indien nodig kunnen wij echter ook snel schakelen en al binnen 24 uur een tijdelijke oplossing in werking stellen.

Advies op maat
De Kabath is nu 25 jaar werkzaam als leegstandbeheerder en in al die tijd zijn wij nog nooit twee keer eenzelfde situatie tegengekomen. Elke pand is anders en vereist een passende oplossing. Het is de kunst om een optimale afstemming te vinden tussen termijn, vergoeding, risico en verantwoordelijkheden. Uitgangspunt bij al onze adviezen is dat het iets oplevert: waardevastheid van het betreffende object door tijdelijk gebruik, een positief imago vanwege behoud van een leefbare omgeving, zorgeloosheid vanwege correcte contracten, een veilig gevoel vanwege alerte bescherming of inkomsten door huuropbrengsten. Daarnaast denken we ook mee met praktische maatregelen voor energiebesparing en preventief onderhoud. Om te benadrukken dat onze activiteiten iets opleveren praten we bij de Kabath liever niet over kosten, maar over investeringen.

Transparante ICT oplossingen
Voor welke maatregelen ook wordt gekozen, wij geven onze opdrachtgevers altijd volledige inzicht in de gang van zaken. Hiervoor werken wij met uitgekiende ICT oplossingen waarin de stand van zaken omtrent het object op elk moment inzichtelijk is. Tijdens frequente bezichtigingen controleren onze objectmanagers het object, de meterstanden, staat van onderhoud en voeren zij gesprekken met de bewoners. Met behulp van een iPad worden hiervan een rapportages opgemaak, die 24/7 beschikbaar zijn voor vastgoedeigenaren middels een persoonlijke inlog. Indien gewenst is het mogelijk aparte notificaties in te schakelen bij veranderingen. Met deze transparantie willen wij onze opdrachtgevers de zekerheid en rust geven dat het beheer bij ons in goede handen is.

De mens centraal
Dienstverlening gaat volgens ons een stap verder dan bescherming van het vastgoed. Bij de Kabath vinden we dat de mens centraal dient te staan. Op de eerste plaats de opdrachtgever, maar daarnaast ook de tijdelijke gebruikers, partners in ons netwerk en onze eigen medewerkers. In de 25 jaar dat wij nu werkzaam zijn als leegstandbeheerder hebben wij goede, duurzame relaties opgebouwd. En hier zijn wij trots op. Voor onze tijdelijk gebruikers werken we uitsluitend met een referentie systeem. Deze methode zorgt voor grote betrouwbaarheid. Door tijdelijke gebruikers goed te informeren over de rol die ze vervullen voor de Kabath en haar  opdrachtgevers, ontstaat er wederzijds respect.

Meer informatie
Bent u een vastgoedeigenaar en verwacht u op korte termijn een periode van leegstand? Neemt u dan in een vroeg stadium vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken.